Děti v MŠ v Havířově se učí porozumět autistům
Datum: 19. 11. 2015

18.11. 2015 | Autor: Bára Kelnerová

Stále častěji se volá po integraci dětí s postižením do běžných školských zařízení. Poradenské středisko pro rodinu a dítě v Havířově se ale zamyslelo na tím, zda si budou děti navzájem rozumět. Pomocnou ruku nyní středisko nabízí všem mateřským školám.

   rostík

Pavlína Blažková, sociální pracovnice poradenského střediska RaD: “Víme, že v Havířově je hodně integrovaných dětí do běžných školek, a proto jsme děti chtěli seznámit s tím, že tyto děti nekomunikují slovy, ale obrázky a gesty. Chceme, aby si navzájem pomáhaly”.

Integrace dětí s postižením mezi zdravé děti není vždy jednoduchá. Rostík navštěvoval mateřskou školu už v loňském roce. Letos má vlastního asistenta.

Šárka Hofrichtrová, ředitelka MŠ Radniční: “Bylo to nejlepší rozhodnutí, které jsme mohli udělat, protože jsme se ve výsledcích posunuli mnohem dál”.

Igor Caysberger, asistent: “Besídka byla moc kladná pro tohoto chlapce i pro děti. Snažíme se o jeho integraci do běžné třídy”.

Středisko pro rodinu a dítě chce s výukovým programem navštívit postupně všechny mateřské školy ve městě.

Vložila: Sara S., 19. listopad 2015
Zdroj:polar.cz

Další články

5 otázek pro Markétu Závěrkovou

5 otázek pro Markétu Závěrkovou

Psychoterapeutka, lektorka, supervizorka. A taky autorka, jejíž publikace pravidelně vydáváme. To všechno je Markéta Závěrková. Dlouhodobě se zabývá poruchou ADHD a my jsme si pro Markétu přichystali 5 otázek — o ADHD, o knihách i o ní samotné. ​Více...

Dyslektik a knihomol? Zjistěte, jak najít cestu ke čtení

Dyslektik a knihomol? Zjistěte, jak najít cestu ke čtení

Číst? Pro spoustu dětí a dospělých s dyslexií často nepříjemná představa. Zatímco někdo louská jednu knihu za druhou, lidé s dyslexií mnohdy nečtou vůbec. „Dokonce si neumí představit, že by čtení mohla být zábava a odpočinek. Čtení je pro ně dřina,“ říká Lenka...

Mise dyslexie – buď hrdina a zdolej svého pana D!

Mise dyslexie – buď hrdina a zdolej svého pana D!

Mezi odborníky se někdy mluví o tom, že dyslexie, potažmo specifické poruchy učení obecně, může být pro člověka dar „vidět věci jinak“. Povídejte o tom někomu, kdo se denně učí, dokončuje práci ze školy ještě doma po škole, nebo rodičům, kteří věnují svému dítěti...