Děti v MŠ v Havířově se učí porozumět autistům
Datum: 19. 11. 2015

18.11. 2015 | Autor: Bára Kelnerová

Stále častěji se volá po integraci dětí s postižením do běžných školských zařízení. Poradenské středisko pro rodinu a dítě v Havířově se ale zamyslelo na tím, zda si budou děti navzájem rozumět. Pomocnou ruku nyní středisko nabízí všem mateřským školám.

   rostík

Pavlína Blažková, sociální pracovnice poradenského střediska RaD: “Víme, že v Havířově je hodně integrovaných dětí do běžných školek, a proto jsme děti chtěli seznámit s tím, že tyto děti nekomunikují slovy, ale obrázky a gesty. Chceme, aby si navzájem pomáhaly”.

Integrace dětí s postižením mezi zdravé děti není vždy jednoduchá. Rostík navštěvoval mateřskou školu už v loňském roce. Letos má vlastního asistenta.

Šárka Hofrichtrová, ředitelka MŠ Radniční: “Bylo to nejlepší rozhodnutí, které jsme mohli udělat, protože jsme se ve výsledcích posunuli mnohem dál”.

Igor Caysberger, asistent: “Besídka byla moc kladná pro tohoto chlapce i pro děti. Snažíme se o jeho integraci do běžné třídy”.

Středisko pro rodinu a dítě chce s výukovým programem navštívit postupně všechny mateřské školy ve městě.

Vložila: Sara S., 19. listopad 2015
Zdroj:polar.cz

Další články

Webinář  Když je svět příliš

Webinář Když je svět příliš

Stres a jeho prevence u dětí s PAS: jak ho včas rozpoznat a snižovat jeho dopady Smyslové vnímání a jeho role ve stresových situacích, prevence smyslového přetížení a smyslového nedosycení Zvládání stresového chování: kousání, bouchání, tahání za vlasy, kopání,...

Když los rozhodne o tom, jestli vaše rodina vydrží pohromadě

Když los rozhodne o tom, jestli vaše rodina vydrží pohromadě

Prvního září bude pondělí. Ten den Naďa Zámečníková někdy kolem půl sedmé ráno posadí svou sedmiletou dceru Sofii do auta, do sedačky na zadním sedadle, a vyrazí spolu na první cestu do školy. Pojedou z domovského Buštěhradu do Berouna. V ranní špičce bude cesta trvat...