Děti v MŠ v Havířově se učí porozumět autistům
Datum: 19. 11. 2015

18.11. 2015 | Autor: Bára Kelnerová

Stále častěji se volá po integraci dětí s postižením do běžných školských zařízení. Poradenské středisko pro rodinu a dítě v Havířově se ale zamyslelo na tím, zda si budou děti navzájem rozumět. Pomocnou ruku nyní středisko nabízí všem mateřským školám.

   rostík

Pavlína Blažková, sociální pracovnice poradenského střediska RaD: “Víme, že v Havířově je hodně integrovaných dětí do běžných školek, a proto jsme děti chtěli seznámit s tím, že tyto děti nekomunikují slovy, ale obrázky a gesty. Chceme, aby si navzájem pomáhaly”.

Integrace dětí s postižením mezi zdravé děti není vždy jednoduchá. Rostík navštěvoval mateřskou školu už v loňském roce. Letos má vlastního asistenta.

Šárka Hofrichtrová, ředitelka MŠ Radniční: “Bylo to nejlepší rozhodnutí, které jsme mohli udělat, protože jsme se ve výsledcích posunuli mnohem dál”.

Igor Caysberger, asistent: “Besídka byla moc kladná pro tohoto chlapce i pro děti. Snažíme se o jeho integraci do běžné třídy”.

Středisko pro rodinu a dítě chce s výukovým programem navštívit postupně všechny mateřské školy ve městě.

Vložila: Sara S., 19. listopad 2015
Zdroj:polar.cz

Další články

Hry pro rozvoj komunikačních schopností PUBLIKACE

Hry pro rozvoj komunikačních schopností PUBLIKACE

Umět se správně vyjádřit, dát najevo, co chci, najít ta správná slova… To vše někdy představuje zejména pro děti velkou výzvu. Tato kniha je plná zábavných a kreativních nápadů, které pomáhají k rozvíjení vyjadřovacích schopností. Najdeme v ní hry, jež rozvíjejí...

Autismus a nezapadající dílky puzzle

Autismus a nezapadající dílky puzzle

Duben už řadu let patří osvětě o autismu, a tak se pak v následujících týdnech všude ve zvýšeném počtu objevují různé symboly spojené s poruchou autistického spektra – modrá barva, modré srdce a modré puzzle s dílkem, který nezapadá....