Děti v MŠ v Havířově se učí porozumět autistům
Datum: 19. 11. 2015

18.11. 2015 | Autor: Bára Kelnerová

Stále častěji se volá po integraci dětí s postižením do běžných školských zařízení. Poradenské středisko pro rodinu a dítě v Havířově se ale zamyslelo na tím, zda si budou děti navzájem rozumět. Pomocnou ruku nyní středisko nabízí všem mateřským školám.

   rostík

Pavlína Blažková, sociální pracovnice poradenského střediska RaD: “Víme, že v Havířově je hodně integrovaných dětí do běžných školek, a proto jsme děti chtěli seznámit s tím, že tyto děti nekomunikují slovy, ale obrázky a gesty. Chceme, aby si navzájem pomáhaly”.

Integrace dětí s postižením mezi zdravé děti není vždy jednoduchá. Rostík navštěvoval mateřskou školu už v loňském roce. Letos má vlastního asistenta.

Šárka Hofrichtrová, ředitelka MŠ Radniční: “Bylo to nejlepší rozhodnutí, které jsme mohli udělat, protože jsme se ve výsledcích posunuli mnohem dál”.

Igor Caysberger, asistent: “Besídka byla moc kladná pro tohoto chlapce i pro děti. Snažíme se o jeho integraci do běžné třídy”.

Středisko pro rodinu a dítě chce s výukovým programem navštívit postupně všechny mateřské školy ve městě.

Vložila: Sara S., 19. listopad 2015
Zdroj:polar.cz

Další články

Jak vybrat vhodné karty ze systému VOKS?

Jak vybrat vhodné karty ze systému VOKS?

Dítě s PAS není vhodné srovnávat s jeho vrstevníky a při komunikaci je užitečné volit takové pomůcky, kterým dítě nejlépe rozumí a dokáže se díky nim v informacích lépe orientovat. Umožněte dítěti vnímat informace i pomocí zraku, bude si tak moci lépe odpovědět na...

Kdy už umřete? zeptal se ukrajinský autistický chlapec ruských vojáků

Kdy už umřete? zeptal se ukrajinský autistický chlapec ruských vojáků

Dvanáctiletý Maxim Brovčenko je čím dál známější svými obrazy pod uměleckou přezdívkou Kosmo-Max. Kvůli okupaci utekl s maminkou z Berďansku do Záporoží. Odejít do jiné země nechce, protože by nemohl pomáhat Ukrajině. Za svou pomoc dostal ocenění od prezidenta...

Hravé listy 1. díl

Hravé listy 1. díl

Zaměřuje se na rozvíjení oblastí hrubé motoriky vytvářející základy pro motoriku jemnou. V jednotlivých kapitolách 1. dílu se děti naučí vnímat tělo ve správných výchozích polohách. V celém obsahu je velká škála grafomotorických úkolů, vědomostních otázek,...