Počítačové hry jako součást terapie – zkušenosti terapeuta z praxe
Datum: 13. 6. 2022

U převážné většiny mých klientů s poruchou autistického spektra (PAS) ve věkové skupině od předškolního věku do mladé dospělosti (zhruba dvacet pět let) jsou počítačové hry jednou z nejčastějších aktivit trávení volného času. Hraní se stalo pevnou součástí jejich života, pomáhá jim s ventilací stresu i se začleňováním do školního kolektivu. Hraní videoher používám ve své terapeutické praxi od samého začátku, tedy od roku 2010, a jako terapeut s ním mám velice pozitivní zkušenosti. Díky tomu, že jsem sám aktivním hráčem, navíc s mnohými, i bývalými klienty prostřednictvím her a online světa zůstávám v pravidelném kontaktu. Mám je na PlayStationu ve friendlistu (seznamu přátel) a občas si napíšeme. Více zde.

 

Další články

Kamishibai je forma tradičního japonského pouličního divadla. Jednotlivé příběhy jsou namalovány či natištěny na velkých papírových kartách, které se postupně přehazují v dřevěném rámu evokujícím divadelní scénu, a jsou doprovázeny popisováním děje z úst jednoho, hlavního vypravěče.

Kamishibai je forma tradičního japonského pouličního divadla. Jednotlivé příběhy jsou namalovány či natištěny na velkých papírových kartách, které se postupně přehazují v dřevěném rámu evokujícím divadelní scénu, a jsou doprovázeny popisováním děje z úst jednoho, hlavního vypravěče.

Kamishibai je forma tradičního japonského pouličního divadla. Jednotlivé příběhy jsou namalovány či natištěny na velkých papírových kartách, které se postupně přehazují v dřevěném rámu evokujícím divadelní scénu, a jsou doprovázeny popisováním děje z úst jednoho,...

Úvodní video – Motivační systém Semafor: Signálníček a Semafor

Úvodní video – Motivační systém Semafor: Signálníček a Semafor

Projekt SEMAFOR je pro všechny pedagogy a asistenty pedagoga v mateřských školách, dětských skupinách, ale i v přípravných třídách a počátečních ročnících základních škol, kteří mají ve třídě dítě s potížemi v komunikaci anebo se začleněním do kolektivu, aktivit a...