Maluju intuitivně, říká dvacetiletá autistická výtvarnice Viktorie Bodnárová
Datum: 18. 6. 2024

18. června se slaví Den autistické hrdosti, proto jsme oslovili pro rozhovor výtvarně nadanou Viktorii Bodnárovou z Brna, které byl v 10 letech diagnostikován dětský autismus. Její obraz Sen, který namalovala na zeď na Kampě v rámci street artového festivalu OFF THE WALL KAMPA, zabodoval. Pro Viktorii to ale znamenalo překonání sebe sama už jen tím, že musela jet do jiného města. Viktorii zastupuje Ateliér ATRIUM organizace Za sklem o. s. – Brno a Open Art Studio Brno. Její obrazy jste mohli vidět také na plakátě ke koncertu skupiny Tata Bojs nebo Markéty Irglové. Povídali jsme si s ní, její maminkou Lenkou a lektorkou studia i Ateliéru Lucií Hájkovou v nácvikové kavárně Blue Café v brněnské pobočce organizace Za sklem o. s. Více zde.

Další články

Kamishibai je forma tradičního japonského pouličního divadla. Jednotlivé příběhy jsou namalovány či natištěny na velkých papírových kartách, které se postupně přehazují v dřevěném rámu evokujícím divadelní scénu, a jsou doprovázeny popisováním děje z úst jednoho, hlavního vypravěče.

Kamishibai je forma tradičního japonského pouličního divadla. Jednotlivé příběhy jsou namalovány či natištěny na velkých papírových kartách, které se postupně přehazují v dřevěném rámu evokujícím divadelní scénu, a jsou doprovázeny popisováním děje z úst jednoho, hlavního vypravěče.

Kamishibai je forma tradičního japonského pouličního divadla. Jednotlivé příběhy jsou namalovány či natištěny na velkých papírových kartách, které se postupně přehazují v dřevěném rámu evokujícím divadelní scénu, a jsou doprovázeny popisováním děje z úst jednoho,...

Úvodní video – Motivační systém Semafor: Signálníček a Semafor

Úvodní video – Motivační systém Semafor: Signálníček a Semafor

Projekt SEMAFOR je pro všechny pedagogy a asistenty pedagoga v mateřských školách, dětských skupinách, ale i v přípravných třídách a počátečních ročnících základních škol, kteří mají ve třídě dítě s potížemi v komunikaci anebo se začleněním do kolektivu, aktivit a...