Pomoc osobám pečujícím o dítě se zdravotním postižením
Datum: 28. 6. 2024

Zejména v prvních fázích po přijmutí informace o postižení dítěte je hovor s tím, kdo je ochoten naslouchat, velmi důležitý a může významně pomoci. Člověkem, se kterým budete o svých pocitech mluvit, přitom nemusí být přímo váš partner. Nebuďte také například překvapení z toho, že možná právě jemu nepřímo dáváte „vinu“. I to k těmto chvílím patří. Nebojte se vyhledat pomoc profesionálů. Zpravidla jsou jimi psychologové nebo psychiatři. Existují i telefonní linky, kam se dá (třeba i večer) zavolat a promluvit si o starostech. ​​ Více zde.

Další články

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

Respektující výchova je pojem, který se čím dál častěji skloňuje a mnohokrát jsem se setkala se zmatením, co že to vlastně je? Jaká pravidla má a jestli vůbec nějaká má? Když po dítěti něco chci, už nejsem respektující? Více zde.

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Proč konzultovat se školním speciálním pedagogem? Spolupráce se školním speciálním pedagogem přináší řadu výhod: Umožňuje Vám lépe porozumět potřebám žáků, aniž byste museli sami investovat čas do zevrubného seznámení s konkrétní poruchou či vadou. Získáte doporučení...

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Představte si následujicí situaci: Děti sedí v kroužku a paní učitelka drží obrázek stromu. „Co vidíte?“ ptá se. Jeden chlapec odpoví „strom“, druhé dítě dodá „větve“, třetí překvapí slovy „koruna stromu“. Stejný obrázek, ale každé dítě použilo jiný výraz. Tento...