Jak rozvíjet informační gramotnost? Tipy od lektorky
Datum: 26. 9. 2024

Informační gramotnost. Tak významná, přesto často opomíjená. K čemu ji děti potřebují? A jak ji mohou rozvíjet knihovny? Přinášíme pohled spisovatelky a lektorky Kláry Smolíkové, která se dlouhodobě zabývá prací s informacemi. Vydala desítky publikací – a chystá novinku, která dětem poradí, jak se vyznat v informační džungli. Více zde.

Další články

5 otázek pro Markétu Závěrkovou

5 otázek pro Markétu Závěrkovou

Psychoterapeutka, lektorka, supervizorka. A taky autorka, jejíž publikace pravidelně vydáváme. To všechno je Markéta Závěrková. Dlouhodobě se zabývá poruchou ADHD a my jsme si pro Markétu přichystali 5 otázek — o ADHD, o knihách i o ní samotné. ​Více...

Dyslektik a knihomol? Zjistěte, jak najít cestu ke čtení

Dyslektik a knihomol? Zjistěte, jak najít cestu ke čtení

Číst? Pro spoustu dětí a dospělých s dyslexií často nepříjemná představa. Zatímco někdo louská jednu knihu za druhou, lidé s dyslexií mnohdy nečtou vůbec. „Dokonce si neumí představit, že by čtení mohla být zábava a odpočinek. Čtení je pro ně dřina,“ říká Lenka...

Mise dyslexie – buď hrdina a zdolej svého pana D!

Mise dyslexie – buď hrdina a zdolej svého pana D!

Mezi odborníky se někdy mluví o tom, že dyslexie, potažmo specifické poruchy učení obecně, může být pro člověka dar „vidět věci jinak“. Povídejte o tom někomu, kdo se denně učí, dokončuje práci ze školy ještě doma po škole, nebo rodičům, kteří věnují svému dítěti...