Sprostě mluví, napadají spolužáky, jsou agresivní vůči učitelům – prostě „zlobí“. Nebo jsou naopak odpojené, většinu dne hledí z okna, neví, co se kolem nich děje ani co mají dělat. Tyto děti s náročným chováním často projdou celé kolečko organizací, aniž by se někdo skutečně vyptával na jejich podrobnou anamnézu. „Děti, které zažívají traumatické události, nám propadávají systémem. Neexistuje jednotná diagnostika a péče o ně,“ říká psycholožka Leona Jochmannová. Více zde.
Bude zavedení nového kurikula do škol podpořeno učebnicemi? Vyžadovalo by to změnu myšlení i systému
Učebnice a jejich kvalita dlouhá léta nebyly v české vzdělávací debatě velké téma. Sem tam pro zasmání kolují anekdoty o tom, jaké nesmysly někdo našel v tom či onom titulu, ale tím to většinou končí. Na MŠMT nyní pracovní skupina přemýšlí o tom, jak nastavit systém,...