Hluk může citlivé dítě vyhnat ze školy. Hlava třeští i učitelům
Datum: 30. 10. 2024
České školy jsou hlučné jako včelí úly. O přestávkách, v jídelně, ale často i během vyučování. Permanentně rušné prostředí má na svědomí duševní nepohodu žáků i učitelů, pro výjimečně citlivého člověka je ale přímo nesnesitelné. Zostřené smyslové vnímání mívají nadané děti a děti s poruchou autistického spektra nebo s ADHD, ale vysoká citlivost se zřejmě týká většího počtu žáků. Pokud škola nedokáže zajistit klid, někdy jim nezbývá nic jiného, než z ní odejít. Některé školy ale ticho umí. Více zde.

 

Další články

Montessori nábytek: Ideální pomocník pro děti s vývojovou dysfázií

Montessori nábytek: Ideální pomocník pro děti s vývojovou dysfázií

Když přemýšlíme o tom, jak vytvořit pro naše děti prostor, který je nejen krásný, ale i funkční a podporující jejich vývoj, často narazíme na magické slovo “Montessori.” Montessori metoda je přístup, který staví dítě do středu dění. Tento styl není jen o vzdělávání,...

Senzorická integrace a vizuální stimulace s Kidtown.cz

Senzorická integrace a vizuální stimulace s Kidtown.cz

Senzorická integrace je proces, kterým mozek zpracovává a organizuje smyslové podněty z okolí – od dotyku a zvuků, až po vizuální vjemy. Děti, a obzvláště ty s vývojovou dysfázií (VD), často mají problémy se správným vnímáním a zpracováním těchto smyslových podnětů,...