Ve škole by se mělo chválit nahlas a kárat potichu, říká učitel Pavel Bobek
Datum: 31. 10. 2024

Pavel Bobek sbíral první učitelské zkušenosti v náročném prostředí přistěhovalecké čtvrti jižního Londýna. Po dvou letech hledal podobnou výzvu v Praze. V jeho současné třídě v pražské Základní škole Solidarita má třetina žáků odlišný mateřský jazyk, dalším dětem komplikuje vzdělávání ADHD nebo poruchy učení. Ukazuje se, že nejmodernější britské metody, kdy učitel pevně drží otěže dění ve třídě, fungují i na české základce. „Po covidu některé děti třeba nebyly ani schopné ve třídě vydržet nebo se válely po lavici a byly úplně odpojené. A teď začíná hodina, ony tam sedí, mají všechno připravené a čekají na otázky,“ říká Pavel Bobek. ​Více zde.

Další články

Únor ve školní družině – měsíc plný zábavy, tvoření a pohybu

Únor ve školní družině – měsíc plný zábavy, tvoření a pohybu

Únor je sice nejkratším měsícem v roce, ale ve školní družině nabízí nepřeberné množství aktivit, které děti nejen zabaví, ale také je tyto aktivity mohou mnohému naučit. V tomto měsíci se velmi často pořádá karneval, oslavuje se sv. Valentýn a na stromy věšíme krmení...

Prevence šikany: co můžeme udělat společně

Prevence šikany: co můžeme udělat společně

Šikana je vážný a stále přítomný problém, který postihuje nejen děti, ale i dospělé. Nejčastěji se objevuje ve školním prostředí, kde má devastující vliv nejen na oběti, ale i na svědky a celkovou atmosféru ve třídě. Ať už jde o fyzické násilí, psychickou manipulaci,...