PUBLIKACE Jak si Robůtek našel kamarády
Datum: 6. 12. 2024

Malý Robůtek se zřítil na planetu Zemi. A protože roboti si spolu nepovídají, nehádají se a ani se spolu nekamarádí, Robůtek některé věci zatím neumí. Aby se dostal zpět na svou planetu, musí se s ostatními naučit správně komunikovat, najít si kamarády a dohodnout se na společné opravě jeho kosmické lodi.
Pracovní sešit učí děti od 5 let základní sociální dovednosti, potřebné k tomu, aby dokázaly dobře vycházet s ostatními, adekvátně prosadit své potřeby a rozvíjet vztahy s vrstevníky. Sešit je určený dětem se sociálními obtížemi (např. s poruchou autistického spektra, vývojovou dysfázii, pro děti s OMJ), ale i běžným dětem, které se hůře orientují v sociálních situacích.
Petra Štarková je psycholožka, soudní znalkyně a autorka dětských knížek. V Portále jí vyšly knihy Jak to chodí v lidské hlavě (pravděpodobně jediná naučná kniha o psychologii, určená přímo dětem) a Jak se dostat z maléru (občanskoprávní encyklopedie). Obě byly vybrány do katalogu Nejlepší knihy dětem a první z nich byla nominována na Zlatou stuhu. Více zde.

Další články

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

Respektující výchova je pojem, který se čím dál častěji skloňuje a mnohokrát jsem se setkala se zmatením, co že to vlastně je? Jaká pravidla má a jestli vůbec nějaká má? Když po dítěti něco chci, už nejsem respektující? Více zde.

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Proč konzultovat se školním speciálním pedagogem? Spolupráce se školním speciálním pedagogem přináší řadu výhod: Umožňuje Vám lépe porozumět potřebám žáků, aniž byste museli sami investovat čas do zevrubného seznámení s konkrétní poruchou či vadou. Získáte doporučení...

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Představte si následujicí situaci: Děti sedí v kroužku a paní učitelka drží obrázek stromu. „Co vidíte?“ ptá se. Jeden chlapec odpoví „strom“, druhé dítě dodá „větve“, třetí překvapí slovy „koruna stromu“. Stejný obrázek, ale každé dítě použilo jiný výraz. Tento...