Pro dítě je zásadní, mimo primární rodinné vztahy, také vztah a zkušenosti s učitelem a to zejména v prvních letech vzdělávání. Ve škole tráví děti mnoho času a získávají zde vzory chování. Troufám si tvrdit, že si odtud přenášejí zkušenost s důvěrou v dospělé a celkově v lidi. Já osobně si velmi silně uvědomuji, jakou máme zodpovědnost, když k nám děti vzhlíží a „nasávají“, jak k nim promlouváme a co jim sdělujeme. Proto mi přišlo nezbytné, zamyslet se nad tím, jak můžeme působit vzájemnou kooperací při vzdělávání u dítěte s PAS. Více zde.
Výtvarné činnosti jako podpora rozvoje kreativity a seberegulace
Výtvarná činnost je jednou z nejpřirozenějších forem lidského vyjadřování. Již od raného dětství děti intuitivně sahají po tužkách, barvách a podobných prostředcích, které jim umožní zaznamenat jejich myšlenky, přání, nebo prostě jen experimentovat s tvary a barvami....