Jak se dítěti s PAS bude ve škole při osvojování nových dovedností a znalostí dařit, ovlivňují různé faktory jako např. prostředí, přístup pedagogů, vrstevnické vztahy, momentální rozpoložení a zdravotní stav dítěte a mnoho dalších. Jedním z nich jsou také využívané učební pomůcky, pracovní listy a další materiály, které dítěti učivo pomáhají přibližovat, osvojovat, procvičovat i ho motivovat k učení. Vždy se mi osvědčilo maximálně využívat záliby dítěte a co nejvíce pomůcek vyrobit nebo alespoň upravit přímo na míru. Některým dětem nečiní potíže učit se v běžných učebnicích a v pracovních sešitech. Častěji se ale setkávám s tím, že dětem s PAS nevyhovuje např. velikost písma, množství obrázků, formát stránky, členění úkolu nebo pro ně může být celkově nepřehledný – nečitelný. V tomto článku přibližuji různé druhy pomůcek a způsoby jejich zpracování a využití pro výuku a pro podporu výuky dětí s poruchou autistického spektra. Pomůcky však mohou pomáhat i ostatním dětem např. s adhd nebo s poruchami učení. Více zde.