Muzikoterapie
Datum: 10. 3. 2025

Prostřednictvím hudby (písní, hudebních nástrojů, melodie i rytmu) lze u jedinců s omezením pohybu (MO, SMA, DMD, poškození mozku/míchy,..) či osob se zdravotním postižením (PAS, ADD/ADHD, SPU,…) navodit základní relační účinky a také k rozvoji sluchové percepce. Dále lze prostřednictvím zpěvu jednoduchých písní rozvíjet paměť (výuka nových písní) či rozvíjet oblast jemné motoriky prostřednictvím hry na hudební nástroj. Více zde.

Další články

Cvičení s reakčním míčkem

Cvičení s reakčním míčkem

Lámete si hlavu jak zařadit reakční míček do pohybových aktivit či hodin TV, pak vyzkoušejte například tyto aktivity: nácvik úchopu reakčního míčku; masáž chodidel/končetin tenisovým míčkem; vyhazování a opětovné chytání reakčního míčku v pozici lehu/kleku...

Všeobecná pohybová příprava – parkur

Všeobecná pohybová příprava – parkur

plazení/lezení po nakloněné rovině; válení sudů po žíněnce/nakloněné rovině; kolébka; skákání na gymbalu/trampolíně; chůze zvířat/chůze po rovné čáře; podlézání/podplazení/přecházení různých překážek (lavice, kladina, bedna,..); pánevní most; svíčka; kotoul; Více...

Autismus u dívek: Proč ho často nikdo nevidí

Autismus u dívek: Proč ho často nikdo nevidí

Autismus se u dívek často nepozná. Ne proto, že by nebyl. Ale protože vypadá jinak. Dívky se ho naučí maskovat. Přizpůsobí se. Mlčí. A uvnitř se dusí. Často roky. Někdy celý život. VÍCE ZDE.