Ve třídách základních škol se běžně objevují děti s poruchami učení, s logopedickými vadami nebo různě sociálně znevýhodněné. V posledních letech sleduji však i nárůst počtu dětí s poruchami autistického spektra. Na úspěšnou integraci dítěte s PAS do běžné třídy má výrazný vliv klima třídy – to, jak fungují vrstevníci, učitelé a dítě s PAS ve vzájemné kooperaci v rámci dané třídy. Umístila bych ho na jednu z předních příček všech ovlivňujících faktorů. Více zde.
Třídy, ve kterých se všichni učí to samé, už nebudou fungovat, říká učitelka zaměřující se na nadané děti
I na malé státní škole poblíž polských hranic se dají dělat velké věci. Na Základní škole Krčín v Novém Městě nad Metují se například soustředí na identifikaci a podporu nadaných dětí. „Nadání je potřeba si všimnout a podpořit ho co nejdřív,“ říká učitelka Ingrid...