V populaci jsou asi dvě procenta mimořádně nadaných dětí. Jejich vzdělávání je pro školy výzva, protože jde o skupinu s velmi specifickými potřebami ohledně obsahu a stylů učení. Nejvhodnější školy by pro ně měly být víceletá gymnázia, která vznikla právě s myšlenkou na podporu těchto dětí. Jenže realita v Česku je jiná. V současné době neexistuje víceleté státní nebo církevní gymnázium, které by dokázalo s mimořádně nadanými dětmi ideálně pracovat. Což však neznamená, že mezi gymnázii nejsou co do kvality péče o tyto žáky velké rozdíly. Více zde.
RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE
Respektující výchova je pojem, který se čím dál častěji skloňuje a mnohokrát jsem se setkala se zmatením, co že to vlastně je? Jaká pravidla má a jestli vůbec nějaká má? Když po dítěti něco chci, už nejsem respektující? Více zde.