Představte si děti, které si hrají na obchod. „Já budu prodávat zmrzlinu!“ vykřikne Terezka a hrdě si stoupne za improvizovaný stánek. „Já chci dvě jahodové!“ odpoví Filip a podává imaginární peníze. Mezitím se připojí Kuba a zeptá se: „Můžu si koupit čokoládovou?“ Tato hra je příkladem, jak děti přirozeně rozvíjejí pragmatickou rovinu řeči. Učí se, jak požádat o věc, reagovat na ostatní a zapojovat se do dialogu. Pragmatika řeči je pro děti nezbytná, aby mohly efektivně komunikovat ve skupině, vyjadřovat své myšlenky a porozumět druhým. Co dalšího byste o ní měli vědět? Více zde.
RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE
Respektující výchova je pojem, který se čím dál častěji skloňuje a mnohokrát jsem se setkala se zmatením, co že to vlastně je? Jaká pravidla má a jestli vůbec nějaká má? Když po dítěti něco chci, už nejsem respektující? Více zde.