Představte si následujicí situaci: Děti sedí v kroužku a paní učitelka drží obrázek stromu. „Co vidíte?“ ptá se. Jeden chlapec odpoví „strom“, druhé dítě dodá „větve“, třetí překvapí slovy „koruna stromu“. Stejný obrázek, ale každé dítě použilo jiný výraz. Tento jednoduchý příklad ukazuje rozdíly ve slovní zásobě dětí a také to, jak se jejich jazykové schopnosti vyvíjejí. Slovní zásoba není jen seznam slov, která děti znají – je to nástroj, který jim umožňuje pojmenovávat svět, vyjadřovat myšlenky a porozumět okolnímu dění. Více zde.
Zakazovat dětem Hru na oliheň není řešení, říká mediální expertka
Seriálu Hra na oliheň jsou i po vydání druhé série plné školy, o seriál se zajímají i žáci prvního stupně. Podle odbornice na média tvůrci na tuto věkovou skupinu původně necílili, seriál ale zaujal svou jednoduchostí. Více zde.