Jak efektivně pracovat a komunikovat s žáky se SPUCH a ADHD v prostředí školní družiny?
Datum: 26. 5. 2025

Žáci se specifickými poruchami učení, poruchami chování a emocí či ADHD představují pro vychovatele ve školních družinách, vzhledem k jejich fungování a struktuře, často ještě větší výzvu než pro jejich kolegy, kteří je dopoledne vyučují ve třídách. Velkou roli hraje mimo jiné to, že žáci přichází často již velmi unavení z předchozího vyučování, což může jejich problémové projevy stupňovat a vystavovat tak vychovatele poměrně náročným situacím, a to navíc v prostředí, které není ze své podstaty tolik strukturováno, jako běžná výuka. Více zde.

Další články

Vývojová dysfázie (VD)

Vývojová dysfázie (VD)

Vývojovou dysfázii lze označit jako specifický typ narušení řečových funkcí. Popisovanou neurovývojovou diagnózu lze určit pouze u osob u nichž není přímým důsledkem jiné diagnózy (MR, MO, PAS, AS, ADHD/ADD). Popisovanou diagnózu popisujeme ve třech následujících...

Specifické poruchy chování

Specifické poruchy chování

Nejen v edukační praxi se lze u jedinců s omezením pohybu (MO, SMA, DMD,..) setkat s výskytem specifických poruch chování. Příčinu uvedených poruch lze u jedinců s popisovaným postižením lze na základě odborné literatury (Vágnerová a kol. 2012; Pugnerová,2016) nalézt...

Specifické poruchy učení

Specifické poruchy učení

Není-li u žáků se zdravotním postižením (omezení hybnosti bez ohledu na jeho druh - DMD, MO, SMA,..., ADD/ADHD,AS a další) přítomná porucha intelektu, lze se v hojné míře setkat s výskytem specifických poruch učení, které jsou způsobeny především oslabením sluchového...