Zpřísnění odkladů bez podpory poškodí děti a zkomplikuje situaci základním školám
Datum: 14. 6. 2025
Senát včera vrátil tzv. odkladovou novelu poslanecké sněmovně s pozměňovacími návrhy, které ruší podporu v prvním ročníku.
Do základních škol tedy budou muset nastoupit všechny děti s výjimkou těch se závažným zdravotním omezením, školy ale nedostanou slibovanou podporu – asistenty pedagoga. Senát také navrhuje zrušení slovního hodnocení v prvním a druhém ročníku a vrací možnost propadnutí v první třídě. Tyto kroky jednoznačně poškodí děti s mírnějším zdravotním omezením i nezdravotními překážkami v učení a ztíží práci učitelkám a učitelům nejmladších žáků.
„Je smutné, že tentokrát změny prosadili ti, kteří se základním školstvím nemají odborně nic společného. Je to už takový český fenomén, že odborníkem na něj je každý, kdo do základky jako malý chodil. Děkujeme všem senátorům, kteří hlasovali proti těmto pozměňovacím návrhům. Snad to ještě poslanci stihnou napravit,“ říká předsedkyně SOFA Lenka Felcmanová. Více zde.

Další články

Vývojová dysfázie (VD)

Vývojová dysfázie (VD)

Vývojovou dysfázii lze označit jako specifický typ narušení řečových funkcí. Popisovanou neurovývojovou diagnózu lze určit pouze u osob u nichž není přímým důsledkem jiné diagnózy (MR, MO, PAS, AS, ADHD/ADD). Popisovanou diagnózu popisujeme ve třech následujících...

Specifické poruchy chování

Specifické poruchy chování

Nejen v edukační praxi se lze u jedinců s omezením pohybu (MO, SMA, DMD,..) setkat s výskytem specifických poruch chování. Příčinu uvedených poruch lze u jedinců s popisovaným postižením lze na základě odborné literatury (Vágnerová a kol. 2012; Pugnerová,2016) nalézt...

Specifické poruchy učení

Specifické poruchy učení

Není-li u žáků se zdravotním postižením (omezení hybnosti bez ohledu na jeho druh - DMD, MO, SMA,..., ADD/ADHD,AS a další) přítomná porucha intelektu, lze se v hojné míře setkat s výskytem specifických poruch učení, které jsou způsobeny především oslabením sluchového...