Sluchové vnímání – opomíjený faktor přípravy na čtení
Datum: 19. 6. 2025

Sluchové vnímání je dílčí funkce čili schopnost mozku zpracovávat a interpretovat zvuky, které přijímáme sluchem. Nejde tedy pouze o samotný sluch jako fyziologickou funkci, ale především o schopnost mozku rozpoznávat jednotlivé zvuky řeči, rozlišovat je a spojovat do smysluplných celků. Tato schopnost se začíná rozvíjet již v raném dětství a je zásadní pro následné osvojování čtení a psaní. Více zde.

Další články

Vývojová dysfázie (VD)

Vývojová dysfázie (VD)

Vývojovou dysfázii lze označit jako specifický typ narušení řečových funkcí. Popisovanou neurovývojovou diagnózu lze určit pouze u osob u nichž není přímým důsledkem jiné diagnózy (MR, MO, PAS, AS, ADHD/ADD). Popisovanou diagnózu popisujeme ve třech následujících...

Specifické poruchy chování

Specifické poruchy chování

Nejen v edukační praxi se lze u jedinců s omezením pohybu (MO, SMA, DMD,..) setkat s výskytem specifických poruch chování. Příčinu uvedených poruch lze u jedinců s popisovaným postižením lze na základě odborné literatury (Vágnerová a kol. 2012; Pugnerová,2016) nalézt...

Specifické poruchy učení

Specifické poruchy učení

Není-li u žáků se zdravotním postižením (omezení hybnosti bez ohledu na jeho druh - DMD, MO, SMA,..., ADD/ADHD,AS a další) přítomná porucha intelektu, lze se v hojné míře setkat s výskytem specifických poruch učení, které jsou způsobeny především oslabením sluchového...