Dítě s PAS v základní škole – Náročné chování, jeho prevence a praktické příklady
Datum: 24. 6. 2025

Při výchově a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra může docházet k situacím, které jsou náročné, jak pro samotné dítě, tak i pro rodiče, pedagogy či jiné pečující osoby. Takové situace mohou působit samotnému dítěti nebo okolí určité omezení až ohrožení, psychickou i fyzickou nepohodu. Narušují z pohledu školního prostředí průběh výuky, školních akcí, působí na vztahy ve třídě i na začleňování dítěte do kolektivu. Náročné situace ve škole se mohou projevovat u dítěte s PAS různým méně či více náročným chováním. Jako takové projevy chování bych, ze své praxe s dětmi s PAS, označila. Více zde.

 

Další články

Vývojová dysfázie (VD)

Vývojová dysfázie (VD)

Vývojovou dysfázii lze označit jako specifický typ narušení řečových funkcí. Popisovanou neurovývojovou diagnózu lze určit pouze u osob u nichž není přímým důsledkem jiné diagnózy (MR, MO, PAS, AS, ADHD/ADD). Popisovanou diagnózu popisujeme ve třech následujících...

Specifické poruchy chování

Specifické poruchy chování

Nejen v edukační praxi se lze u jedinců s omezením pohybu (MO, SMA, DMD,..) setkat s výskytem specifických poruch chování. Příčinu uvedených poruch lze u jedinců s popisovaným postižením lze na základě odborné literatury (Vágnerová a kol. 2012; Pugnerová,2016) nalézt...

Specifické poruchy učení

Specifické poruchy učení

Není-li u žáků se zdravotním postižením (omezení hybnosti bez ohledu na jeho druh - DMD, MO, SMA,..., ADD/ADHD,AS a další) přítomná porucha intelektu, lze se v hojné míře setkat s výskytem specifických poruch učení, které jsou způsobeny především oslabením sluchového...