Jak rozpoznat klienta s potřebou vyšší míry podpory
Datum: 6. 6. 2022

Pokud sociální služba pracuje s lidmi s poruchou autistického spektra (PAS), kteří vyžadují nízkou míru podpory, personál si vystačí s přirozeným zájmem o klienta, vlastní slušností a sebereflexí svých postojů a práce. Pokud má v ideálním případě i dobré znalosti o PAS, může personál lidem s autismem poskytovat vysoce kvalitní služby i ve standardních sociálních službách. Jakmile však do sociální služby vstoupí člověk s autismem vyžadující vysokou míru podpory, výše uvedené nebude pro poskytnutí kvalitní sociální služby stačit. K zájmu o člověka, slušnosti, sebereflexi a znalosti autismu se musí ze strany zadavatele sociální služby připojit ještě specifická materiální a personální zajištění služby. Více zde.

Další články

Festival Inkluzivní Kultury 2024

Festival Inkluzivní Kultury 2024

S kulturou inkluze není iluze je podtitul letošního ročníku Festivalu inkluzivní kultury, spojeného s oslavami 30 let působení Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky PdF MU. Probíhá ve dnech 10. - 12. září 2024 v prostorách Pedagogické fakulty a v Sálu Milosrdných...

Úroveň zdravé stravy ve školách

Úroveň zdravé stravy ve školách

Školní stravování je často probírané téma. Každý rodič chce pro dítě to nejkvalitnější jídlo a aby odcházelo z jídelny najedené. Jaká je vlastně úroveň českých školních jídelen? Jsou jídla nutričně vyvážená a proč dětem nechutnají? ​Více...