NEURO-VÝVOJOVÁ STIMULACE V ŠKOLNÍ PRAXI JAKO NÁSTROJ K INKLUZI
Datum: 16. 4. 2023

Základ Neuro-vývojové stimulace (NVS) ve školní praxi tvoří Neuro-vývojová terapie. Testy i cviky jsou přizpůsobeny tak, aby mohly být dobře používány pro větší skupiny dětí. Neuro-vývojová stimulace je vhodná již pro děti od 4 let, můžeme ji ale používat pro jakýkoliv věk. Ideálně by bylo cvičit v mateřské škole nebo v prvních třídách základní školy. Základ programu NVS je založen na jednoduchých cvicích, které často napodobují pohyb vyvolaný primárními reflexy, a tím dáváme mozku druhou šanci, aby se postupně naučil správně kontrolovat fungování těla. Mezi nejdůležitější principy NVS patří to, že u dětí nejdříve začínáme rozvíjet rovnováhu a kombinujeme inhibici primárních reflexů se zlepšením senzorické integrace, a až později přidáváme další dovednosti. Dalším důležitým principem je to, že NVS využívá přirozený kraniokaudální směr vývoje, to znamená směr od hlavy dolů. Bez toho, abychom správně drželi hlavu, se správně nevyvinou ani další pohybové stereotypy. Více  zde.

Další články

Festival Inkluzivní Kultury 2024

Festival Inkluzivní Kultury 2024

S kulturou inkluze není iluze je podtitul letošního ročníku Festivalu inkluzivní kultury, spojeného s oslavami 30 let působení Katedry speciální a inkluzivní pedagogiky PdF MU. Probíhá ve dnech 10. - 12. září 2024 v prostorách Pedagogické fakulty a v Sálu Milosrdných...

Úroveň zdravé stravy ve školách

Úroveň zdravé stravy ve školách

Školní stravování je často probírané téma. Každý rodič chce pro dítě to nejkvalitnější jídlo a aby odcházelo z jídelny najedené. Jaká je vlastně úroveň českých školních jídelen? Jsou jídla nutričně vyvážená a proč dětem nechutnají? ​Více...