Důvody, proč má slovní hodnocení smysl, předkládá učitel Daniel Pražák z vlastní praxe, a není jich málo. Slovní hodnocení například umožňuje žákům průběžně vidět jejich pokroky a lépe se učit z chyb, pomáhá podle něj ale také vidět chyby jako příležitosti k pokroku, ne jako tragédii.
,,Škola by neměla být místem, kde trestáme za chyby a děti jsou ve strachu z toho, co se jim nepovede. Měla by být místem, kde děti rozvíjejí své silné stránky a zlepšují se v bezpečné atmosféře a bez strachu a posměchu, a to i ty slabší,” říká.
Více zde.
ADHD u žen a dívek způsobuje mimo jiné úzkosti a deprese, říká psycholožka Olga Vlachynská
ADHD neboli porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou se stala v posledních letech hitem mezi psychiatrickými diagnózami. Ačkoliv ji lékaři častěji objevují u dětí a u chlapců, týká se i dospělých žen. Jednou z nich je nejspíš i Olga Vlachynská, psycholožka z Brna....