Děti v MŠ v Havířově se učí porozumět autistům
Datum: 19. 11. 2015

18.11. 2015 | Autor: Bára Kelnerová

Stále častěji se volá po integraci dětí s postižením do běžných školských zařízení. Poradenské středisko pro rodinu a dítě v Havířově se ale zamyslelo na tím, zda si budou děti navzájem rozumět. Pomocnou ruku nyní středisko nabízí všem mateřským školám.

   rostík

Pavlína Blažková, sociální pracovnice poradenského střediska RaD: “Víme, že v Havířově je hodně integrovaných dětí do běžných školek, a proto jsme děti chtěli seznámit s tím, že tyto děti nekomunikují slovy, ale obrázky a gesty. Chceme, aby si navzájem pomáhaly”.

Integrace dětí s postižením mezi zdravé děti není vždy jednoduchá. Rostík navštěvoval mateřskou školu už v loňském roce. Letos má vlastního asistenta.

Šárka Hofrichtrová, ředitelka MŠ Radniční: “Bylo to nejlepší rozhodnutí, které jsme mohli udělat, protože jsme se ve výsledcích posunuli mnohem dál”.

Igor Caysberger, asistent: “Besídka byla moc kladná pro tohoto chlapce i pro děti. Snažíme se o jeho integraci do běžné třídy”.

Středisko pro rodinu a dítě chce s výukovým programem navštívit postupně všechny mateřské školy ve městě.

Vložila: Sara S., 19. listopad 2015
Zdroj:polar.cz

Další články

PF 2025

PF 2025

Příjemné prožití vánočních svátků a v novém roce hodně zdraví, štěstí a úspěchů přeje Platforma Naděje pro Autismus.

Co je psychická odolnost

Co je psychická odolnost

Text o psychické odolnosti a výchově dítěte je určen všem, kdo se nějakým způsobem podílejí na výchově dětí, tedy rodičům, vychovatelům, učitelům, prarodičům, chůvám a podobně. Pokud čtete tento článek, je vaším velkým přáním a motivem vychovat dítě tak, aby bylo v...