Institut omezení svéprávnosti
Datum: 5. 1. 2015

„Věděli jste, že institut omezení svéprávnosti ani koncept „nejlepšího zájmu“ člověka není v souladu s čl. 12 Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením (dále jen „Úmluva), a proto nemají být ani v našem občanském zákoníku? Čím by měly být nahrazeny? Kdo a co pro to může, nebo má udělat? Proč je článek 12, který zakotvuje právo na plnou právní způsobilost (svéprávnost), nazýván srdcem celé Úmluvy? Tyto i další zajímavé otázky a odpovědi na ně naleznete v Bílé knize, kterou právě dokončil Quip a SPMP ČR „. Více na adrese:www.kvalitavpraxi.cz/zpravodajstvi/den-lidskych-prav-bila-kniha-k-pravni-zpusobilosti-a-nase-pripominky-k-novelizaci-ustanoveni-o-svepravnosti-v-obcanskem-zakoniku.html

Další články

5 otázek pro Markétu Závěrkovou

5 otázek pro Markétu Závěrkovou

Psychoterapeutka, lektorka, supervizorka. A taky autorka, jejíž publikace pravidelně vydáváme. To všechno je Markéta Závěrková. Dlouhodobě se zabývá poruchou ADHD a my jsme si pro Markétu přichystali 5 otázek — o ADHD, o knihách i o ní samotné. ​Více...

Dyslektik a knihomol? Zjistěte, jak najít cestu ke čtení

Dyslektik a knihomol? Zjistěte, jak najít cestu ke čtení

Číst? Pro spoustu dětí a dospělých s dyslexií často nepříjemná představa. Zatímco někdo louská jednu knihu za druhou, lidé s dyslexií mnohdy nečtou vůbec. „Dokonce si neumí představit, že by čtení mohla být zábava a odpočinek. Čtení je pro ně dřina,“ říká Lenka...

Mise dyslexie – buď hrdina a zdolej svého pana D!

Mise dyslexie – buď hrdina a zdolej svého pana D!

Mezi odborníky se někdy mluví o tom, že dyslexie, potažmo specifické poruchy učení obecně, může být pro člověka dar „vidět věci jinak“. Povídejte o tom někomu, kdo se denně učí, dokončuje práci ze školy ještě doma po škole, nebo rodičům, kteří věnují svému dítěti...