Institut omezení svéprávnosti
Datum: 5. 1. 2015

„Věděli jste, že institut omezení svéprávnosti ani koncept „nejlepšího zájmu“ člověka není v souladu s čl. 12 Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením (dále jen „Úmluva), a proto nemají být ani v našem občanském zákoníku? Čím by měly být nahrazeny? Kdo a co pro to může, nebo má udělat? Proč je článek 12, který zakotvuje právo na plnou právní způsobilost (svéprávnost), nazýván srdcem celé Úmluvy? Tyto i další zajímavé otázky a odpovědi na ně naleznete v Bílé knize, kterou právě dokončil Quip a SPMP ČR „. Více na adrese:www.kvalitavpraxi.cz/zpravodajstvi/den-lidskych-prav-bila-kniha-k-pravni-zpusobilosti-a-nase-pripominky-k-novelizaci-ustanoveni-o-svepravnosti-v-obcanskem-zakoniku.html

Další články

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

Respektující výchova je pojem, který se čím dál častěji skloňuje a mnohokrát jsem se setkala se zmatením, co že to vlastně je? Jaká pravidla má a jestli vůbec nějaká má? Když po dítěti něco chci, už nejsem respektující? Více zde.

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Proč konzultovat se školním speciálním pedagogem? Spolupráce se školním speciálním pedagogem přináší řadu výhod: Umožňuje Vám lépe porozumět potřebám žáků, aniž byste museli sami investovat čas do zevrubného seznámení s konkrétní poruchou či vadou. Získáte doporučení...

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Představte si následujicí situaci: Děti sedí v kroužku a paní učitelka drží obrázek stromu. „Co vidíte?“ ptá se. Jeden chlapec odpoví „strom“, druhé dítě dodá „větve“, třetí překvapí slovy „koruna stromu“. Stejný obrázek, ale každé dítě použilo jiný výraz. Tento...