Alexandra Fraisová v Automatkách
Povídaly jsme si také o stravování ve školkách a školách. Podle Alexandry Fraisové není důvod obávat se školních jídelen.
Alexandra Fraisová je poradkyní zdravého životního stylu a fitness trenérka. V rozhovoru mi prozradila, že nesouhlasí s tím, že mléko zahleňuje, a její oblíbený recept na kašel, ať už u dětí, či dospělých, je horké mléko s medem. S „bílými jedy“ obecně ale nepolemizuje.
„Bílé pečivo by mělo zůstat v jídelníčku těch, co dodržují zdravotní dietu, a u dětí. Pro ty není celozrnné pečivo vhodné,“ říká Alexandra Fraisová a vysvětluje, co je to glykemický index. „Glykemický index je hodnota, která u dané potraviny udává, jak rychle se sacharidy v ní obsažené mění na cukr, který je volný v krvi, což určuje, kolik inzulinu se uvolní. Obecně platí, že bychom všichni měli myslet na to, abychom nejedli hodně sladké a škrobovité potraviny, protože když je sníme, tak se nám hladina cukru rozhoupe, a po snězení takové potraviny budeme mít dříve hlad a ještě větší chuť na něco sladkého.“
„Všichni lidé by lépe prospívali, kdyby jedli základní potraviny, a ne chemií doplňované cosi v obalech, kde soupis ingrediencí zabere celou zadní stranu,“ říká Alexandra Fraisová.
Povídaly jsme si také o stravování ve školkách a školách. Podle Alexandry Fraisové není důvod obávat se školních jídelen. Uznává ale, že u dětí autistického spektra hraje strava velkou roli. „Probíhaly studie, kdy byly tyto děti omezeny na 14 základních potravin. A změna jídelníčku skutečně nesla ovoce. Platí, že u poruch autistického spektra jsou lepší výsledky v práci s nimi, když je omezen jednoduchý cukr ve stravě.“
A prospělo by všem dětem, kdyby jedly pouze základní potraviny? „Něco na tom bude, všichni lidé by lépe prospívali, kdyby jedli základní potraviny, a ne chemií doplňované cosi v obalech, kde soupis ingrediencí zabere celou zadní stranu,“ odpovídá Alexandra Fraisová.
Poslechněte si celý rozhovor v Automatkách na Českém rozhlasu od Alexandry Fraisové zde:
Vložila:Sara S., září 2015 Zdroj: www.rozhlas.cz