Změna stravy u autistů přináší výsledky
Datum: 13. 9. 2015

Alexandra Fraisová v Automatkách

 

Povídaly jsme si také o stravování ve školkách a školách. Podle Alexandry Fraisové není důvod obávat se školních jídelen.

Alexandra Fraisová je poradkyní zdravého životního stylu a fitness trenérka. V rozhovoru mi prozradila, že nesouhlasí s tím, že mléko zahleňuje, a její oblíbený recept na kašel, ať už u dětí, či dospělých, je horké mléko s medem. S „bílými jedy“ obecně ale nepolemizuje.

„Bílé pečivo by mělo zůstat v jídelníčku těch, co dodržují zdravotní dietu, a u dětí. Pro ty není celozrnné pečivo vhodné,“ říká Alexandra Fraisová a vysvětluje, co je to glykemický index. „Glykemický index je hodnota, která u dané potraviny udává, jak rychle se sacharidy v ní obsažené mění na cukr, který je volný v krvi, což určuje, kolik inzulinu se uvolní. Obecně platí, že bychom všichni měli myslet na to, abychom nejedli hodně sladké a škrobovité potraviny, protože když je sníme, tak se nám hladina cukru rozhoupe, a po snězení takové potraviny budeme mít dříve hlad a ještě větší chuť na něco sladkého.“

 

„Všichni lidé by lépe prospívali, kdyby jedli základní potraviny, a ne chemií doplňované cosi v obalech, kde soupis ingrediencí zabere celou zadní stranu,“ říká Alexandra Fraisová.

Povídaly jsme si také o stravování ve školkách a školách. Podle Alexandry Fraisové není důvod obávat se školních jídelen. Uznává ale, že u dětí autistického spektra hraje strava velkou roli. „Probíhaly studie, kdy byly tyto děti omezeny na 14 základních potravin. A změna jídelníčku skutečně nesla ovoce. Platí, že u poruch autistického spektra jsou lepší výsledky v práci s nimi, když je omezen jednoduchý cukr ve stravě.“

A prospělo by všem dětem, kdyby jedly pouze základní potraviny? „Něco na tom bude, všichni lidé by lépe prospívali, kdyby jedli základní potraviny, a ne chemií doplňované cosi v obalech, kde soupis ingrediencí zabere celou zadní stranu,“ odpovídá Alexandra Fraisová.

Poslechněte si celý rozhovor v Automatkách na Českém rozhlasu od Alexandry Fraisové zde:

 

Vložila:Sara S., září 2015
Zdroj: www.rozhlas.cz

Další články

Kamishibai je forma tradičního japonského pouličního divadla. Jednotlivé příběhy jsou namalovány či natištěny na velkých papírových kartách, které se postupně přehazují v dřevěném rámu evokujícím divadelní scénu, a jsou doprovázeny popisováním děje z úst jednoho, hlavního vypravěče.

Kamishibai je forma tradičního japonského pouličního divadla. Jednotlivé příběhy jsou namalovány či natištěny na velkých papírových kartách, které se postupně přehazují v dřevěném rámu evokujícím divadelní scénu, a jsou doprovázeny popisováním děje z úst jednoho, hlavního vypravěče.

Kamishibai je forma tradičního japonského pouličního divadla. Jednotlivé příběhy jsou namalovány či natištěny na velkých papírových kartách, které se postupně přehazují v dřevěném rámu evokujícím divadelní scénu, a jsou doprovázeny popisováním děje z úst jednoho,...

Úvodní video – Motivační systém Semafor: Signálníček a Semafor

Úvodní video – Motivační systém Semafor: Signálníček a Semafor

Projekt SEMAFOR je pro všechny pedagogy a asistenty pedagoga v mateřských školách, dětských skupinách, ale i v přípravných třídách a počátečních ročnících základních škol, kteří mají ve třídě dítě s potížemi v komunikaci anebo se začleněním do kolektivu, aktivit a...