Autismus a sexualita
Datum: 17. 9. 2015

17. 9 2015 

Sex, sexualita a milostný život u osob s autismem. Jak  zacházet s touto tématikou doma, ve škole, ústavu nebo kdekoliv jinde.

„Sex, sexualita obecně a milostný život — to je jedno z témat v naší společnosti silně tabuizovaných, přestože mají zásadní vliv na fungování, podobu a vůbec přežití této civilizace. Jestliže se tato témata obecně komunikují problematicky, dvojnásob to platí u osob s autismem či jiným mentálním postižením. Najdou se lidé, kteří by nejraději těmto osobám zatajili, že sex vůbec neexistuje, fakticky by jim ale máločím jiným tak uškodili.“

Michal Roškaňuk (Vnitřkem bohatý člověk s příjemným humorem a smyslem pro detail. Úžasný rozpravěč, lehce přibližuje, osvětluje rozdílnosti našich světů a chápání informací. Sám s Aspergerovým syndromem se stal terapeutem autistů i jejich rodičů. Svou odvahou i odhodláním informovat a osvětlovat, plně zapadá do filozofie našeho projektu. Je  odborník, nezávislý poradce, lektor a předseda občanského sdružení Adventor.org)

Přijďte si poslechnout, besedovat o tom, jak u osob s autismem zacházet s touto tématikou doma, ve škole, v ústavu nebo kdekoli jinde. Nebo i uslyšet kolik i my neautisté máme citlivostí a jak je rafinovaně kryjeme.

Registrovat na akci se můžete zde.

Autismus a sexualita

 

 

 

 

 

 

 

 

Vložila: Š.Rosen, září 2015
Zdroj:www.muzes.info

Další články

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

Respektující výchova je pojem, který se čím dál častěji skloňuje a mnohokrát jsem se setkala se zmatením, co že to vlastně je? Jaká pravidla má a jestli vůbec nějaká má? Když po dítěti něco chci, už nejsem respektující? Více zde.

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Proč konzultovat se školním speciálním pedagogem? Spolupráce se školním speciálním pedagogem přináší řadu výhod: Umožňuje Vám lépe porozumět potřebám žáků, aniž byste museli sami investovat čas do zevrubného seznámení s konkrétní poruchou či vadou. Získáte doporučení...

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Představte si následujicí situaci: Děti sedí v kroužku a paní učitelka drží obrázek stromu. „Co vidíte?“ ptá se. Jeden chlapec odpoví „strom“, druhé dítě dodá „větve“, třetí překvapí slovy „koruna stromu“. Stejný obrázek, ale každé dítě použilo jiný výraz. Tento...