Vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem v inkluzivní třídě – metodická příručka ke stažení
Datum: 13. 5. 2022
Metodická příručka rozšiřuje znalosti pedagogů a asistentů pedagoga o specifickém přístupu k žákovi s Aspergerovým syndromem a jeho zapojení v inkluzivní třídě. Při práci se třídou, s žákem s Aspergerovým syndromem, pedagogy, asistentem pedagoga a dalšími aktéry jsme popsali způsoby zvládání situací vyplývajících z interakce mezi aktéry školního prostředí, způsoby adaptace školního prostředí, možnosti posilování pozitivních vztahů mezi spolužáky a pozitivní zkušenosti ze školy skrze podporu komunikačních, sociálních a emocionálních kompetencí. Představujeme konkrétní aktivity z edukační praxe.  Příručka ke stažení zde.

Další články

Senzorická integrace a vizuální stimulace s Kidtown.cz

Senzorická integrace a vizuální stimulace s Kidtown.cz

Senzorická integrace je proces, kterým mozek zpracovává a organizuje smyslové podněty z okolí – od dotyku a zvuků, až po vizuální vjemy. Děti, a obzvláště ty s vývojovou dysfázií (VD), často mají problémy se správným vnímáním a zpracováním těchto smyslových podnětů,...

Kurz  Rozvoj funkční komunikace pomocí terapeutické hry

Kurz Rozvoj funkční komunikace pomocí terapeutické hry

Intenzivní kurz se zaměří na rozvoj funkční komunikace pomocí nenásilné terapeutické hry. Cílit bude na verbální i neverbální komunikaci. Představí také metodu alternativní komunikace HLÁSKOVÁNÍ. Je určen rodičům a pedagogům nemluvících dětí s PAS (nebo jinou...