Mám dnes již čtrnáctiletého syna Vítka, který má Aspergerův syndrom. Neměli jsme zrovna dobré zkušenosti se státními institucemi, ani s mateřskou školou, či s pedagogicko-psychologickou poradnou. Když byly Vítkovi tři roky, měl začít chodit do školky. Jelikož jsme se právě přestěhovali do Prahy a školka byla plná, nastoupil do ní až v dubnu. Bohužel po deseti dnech docházky mi paní učitelky řekly, že tam Vítek nepatří, že si mám najít jinou školku a obrátit se na pedagogicko-psychologickou poradnu (PPP), protože Vítek není normální. Více zde.
Montessori nábytek: Ideální pomocník pro děti s vývojovou dysfázií
Když přemýšlíme o tom, jak vytvořit pro naše děti prostor, který je nejen krásný, ale i funkční a podporující jejich vývoj, často narazíme na magické slovo “Montessori.” Montessori metoda je přístup, který staví dítě do středu dění. Tento styl není jen o vzdělávání,...