Legislativa a právní vymezení vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Datum: 1. 6. 2022

Vzdělávání dětí, žáků a studentů v České republice podléhá školskému zákonu 561/2004 Sb. Paragraf 16 školského zákona popisuje podporu vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.

Vyhláškou č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných jsou upraveny pravidla pro stanovení podpůrných opatření pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami a vzdělávání žáků nadaných. Potřebná podpůrná opatření a jejich míru doporučují pro vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (dále jen PAS) zpravidla speciálně poradenská centra (dále jen SPC), která jsou školským poradenským pracovištěm. Více zde.

Další články

Montessori nábytek: Ideální pomocník pro děti s vývojovou dysfázií

Montessori nábytek: Ideální pomocník pro děti s vývojovou dysfázií

Když přemýšlíme o tom, jak vytvořit pro naše děti prostor, který je nejen krásný, ale i funkční a podporující jejich vývoj, často narazíme na magické slovo “Montessori.” Montessori metoda je přístup, který staví dítě do středu dění. Tento styl není jen o vzdělávání,...

Senzorická integrace a vizuální stimulace s Kidtown.cz

Senzorická integrace a vizuální stimulace s Kidtown.cz

Senzorická integrace je proces, kterým mozek zpracovává a organizuje smyslové podněty z okolí – od dotyku a zvuků, až po vizuální vjemy. Děti, a obzvláště ty s vývojovou dysfázií (VD), často mají problémy se správným vnímáním a zpracováním těchto smyslových podnětů,...