Při nástupu dětí do základní školy (ZŠ) je vždy setkání dětí s paní učitelkou (učitelem) velkou neznámou – jaké bude složení kolektivu dětí, jak si budou žáci rozumět mezi sebou i s vyučujícím. V rámci inkluze se vyučující setkávají s mnoha dětmi, které potřebují speciální péči, a je zpravidla hodně i na nich, co si o každém takovém dítěti zjistí a nastudují z doporučení školního poradenského zařízení (ŠPZ), z informací konkrétního speciálně pedagogického centra (SPC) a případně z dalších podkladů, které jim mohou předat zákonní zástupci žáka, tak aby s ním mohli adekvátně pracovat a provázet ho učením s co nevyšší efektivností a potřebným pocitem úspěchu. Více zde.
(Náš) autismus ve Švýcarsku: nástup do školy
Po peripetiích se získáním diagnózy a následně s doporučením na asistenta pedagoga od učitelky v MŠ, o kterých jsem psala v textu (Náš) autismus ve Švýcarsku: cesta k diagnóze, nastal čas řešit nástup do první třídy. Více zde.