Postřehy získané při vzdělávání žáků s PAS očima ředitelů škol
Datum: 1. 6. 2022

Dobrá škola má vždy dobrého ředitele. Ale jak poznám „dobrou školu s dobrým ředitelem“? Při výběru vhodné školy pro žáky s poruchou autistického spektra (dále jen PAS) stojí mnoho rodičů před nelehkým úkolem. Dovolím si vám proto v tomto článku nabídnout odpovědi na otázky položené dvěma ředitelům, kteří ve svých školách dlouhodobě vzdělávají žáky s PAS a jsou ve „svých“ školách z mého pohledu považováni za dobré ředitele. Více zde.

Další články

Jak se dobře pohádat? Mediace školám pomáhá řešit konflikty

Jak se dobře pohádat? Mediace školám pomáhá řešit konflikty

Spory mezi dětmi kvůli hluku o přestávce, rozhádané kamarádky, konflikt mezi učitelem a třídou kvůli přepadovým písemkám, dusno ve sborovně nebo neshody mezi učiteli a rodiči. Děti i dospělí ve škole čelí různým nelehkým komunikačním situacím. Jak ve vypjatých...

Žena z Ostravy bojuje za svou samostatnost. Do ústavu se vrátit nechce

Žena z Ostravy bojuje za svou samostatnost. Do ústavu se vrátit nechce

...Narodila se předčasně, trpí ale také autismem a má Tourettův syndrom, což znamená, že ji trápí pohybové tiky, konkrétně cukání očních víček. Navíc je sirotek. Vychovávali ji dědeček s babičkou, a to až do jejich smrti. Pak byla dva roky v pěstounské péči, a nakonec...