Každé dítě se vyvíjí individuálně, nicméně jsou kritéria, která by děti měly splňovat, aby pro ně vstup do školy byl co nejpříjemnější, nejoptimálnější a neznamenal pro ně nadbytečný stres. Pokud je do školy přijato dítě nezralé, může to u něj vyvolat dlouhodobý stres, protože kvůli své nezralosti určitých důležitých funkcí nezvládá výuku. Jsou na něj kladeny požadavky, které vedou k jeho přetěžování, může docházet ke zvýšené unavitelnosti, vyčerpání, zvýšené nemocnosti aj. Je zde velké riziko školní neúspěšnosti, kterou mnoho žáků prožívá jako traumatizující. U dítěte může dojít k vytvoření tzv. syndromu neúspěšného dítěte, kdy se u něj mohou rozvinout různé formy fobií ze školy, poruchy příjmu potravy, mohou vznikat poruchy chování (negativismus, zvýšená agresivita aj.), může se rozvinout řada dalších psychosomatických projevů, může být ovlivněno formování sebepojetí a sebevědomí dítěte. Více zde.
Hravá terapie doma: Jak ortopedické podlahy Muffík přináší kouzlo terapie přímo do vašeho obýváku
Představte si, že máte doma kousek světa, kde se terapie stává hrou. Světa, kde každé šlápnutí, skok nebo přeskok přináší vašemu dítěti rozvoj a radost současně. Jak by se vám líbilo, kdyby se váš obývák nebo dětský pokoj stal terapeutickým hřištěm, kde dítě nejen...