Každé dítě se vyvíjí individuálně, nicméně jsou kritéria, která by děti měly splňovat, aby pro ně vstup do školy byl co nejpříjemnější, nejoptimálnější a neznamenal pro ně nadbytečný stres. Pokud je do školy přijato dítě nezralé, může to u něj vyvolat dlouhodobý stres, protože kvůli své nezralosti určitých důležitých funkcí nezvládá výuku. Jsou na něj kladeny požadavky, které vedou k jeho přetěžování, může docházet ke zvýšené unavitelnosti, vyčerpání, zvýšené nemocnosti aj. Je zde velké riziko školní neúspěšnosti, kterou mnoho žáků prožívá jako traumatizující. U dítěte může dojít k vytvoření tzv. syndromu neúspěšného dítěte, kdy se u něj mohou rozvinout různé formy fobií ze školy, poruchy příjmu potravy, mohou vznikat poruchy chování (negativismus, zvýšená agresivita aj.), může se rozvinout řada dalších psychosomatických projevů, může být ovlivněno formování sebepojetí a sebevědomí dítěte. Více zde.
Slzy, odmítání toho druhého. Jak nejen před Vánoci dětem usnadnit pendlování mezi dvěma domovy
Může z vás rozvod udělat lepšího rodiče? Občas se to povede. I když je to všelijaké, jen ne snadné. Stojí to energii, růst a seberozvoj. Bolí to. A nikdy to není jen o vás, vždycky v tom jsou zamotaní další lidé. Jak tím projít bez nového traumatu a nenechat rozpad...