Potíže se spánkem se v různých formách objevují u většiny dětí a dospělých s autismem a jsou zhruba třikrát častější, než je tomu u neurotypické populace. Studie uvádí prevalenci mezi 40 – 86 %. Ve většině případů trvají obtíže týdny až měsíce. V rámci poradenství a rodinné terapie rodiče referují celé spektrum obtíží, od problémů s usínáním a častým probouzením v noci, po časné ranní probouzení a s nimi spojenou nevyspalost, špatnou náladu a únavu. U mnoha dětí s PAS se potíže se spánkem zhoršují např. vlivem stresu, konfliktů ve škole, úzkostí či fobií. Více zde.
Chci se stát asistentem pedagoga. Jak na to? Jaké jsou pracovní podmínky asistentů pedagoga?
Kde začít? Co je potřeba splnit? Být asistentem pedagoga neznamená jen „pomáhat“ ve třídě – je to role vyžadující notnou dávku trpělivosti, empatie a všímavosti k detailům. Ideální uchazeč by se měl umět podívat na svět dětskými očima, dále by měl ovládat schopnost...