Jak rozpoznat klienta s potřebou vyšší míry podpory
Datum: 6. 6. 2022

Pokud sociální služba pracuje s lidmi s poruchou autistického spektra (PAS), kteří vyžadují nízkou míru podpory, personál si vystačí s přirozeným zájmem o klienta, vlastní slušností a sebereflexí svých postojů a práce. Pokud má v ideálním případě i dobré znalosti o PAS, může personál lidem s autismem poskytovat vysoce kvalitní služby i ve standardních sociálních službách. Jakmile však do sociální služby vstoupí člověk s autismem vyžadující vysokou míru podpory, výše uvedené nebude pro poskytnutí kvalitní sociální služby stačit. K zájmu o člověka, slušnosti, sebereflexi a znalosti autismu se musí ze strany zadavatele sociální služby připojit ještě specifická materiální a personální zajištění služby. Více zde.

Další články

Pohádky: Klíč k dětskému světu

Pohádky: Klíč k dětskému světu

Leckdo bere dětské knížky a pohádky jen jako čistě relaxační záležitost. Čím déle se jimi ale zabývám a sama je tvořím, tím více úžasných rovin a možností objevuji. Je naprosto fascinující, co vše může kniha poskytovat, podporovat a rozvíjet, čeho všeho se může...

Ambasadorkou druhého ročníku ČESKO BĚŽÍ MODŘE je Helena Fibingerová

Ambasadorkou druhého ročníku ČESKO BĚŽÍ MODŘE je Helena Fibingerová

Duben je tradičně měsícem osvěty o autismu. „Světový den porozumění autismu připomíná modré nasvícení významných budov po celém světě. My jsme se však rozhodli ‚svítit‘ pohybem,” říká Marta Pečeňová, předsedkyně organizace Za sklem o.s. „V modrém tričku, během nebo...