Příklad dobré praxe pracovního začlenění lidí s poruchou autistického spektra
Datum: 6. 6. 2022

Jak bys nejvýstižněji nazval období stáže?“ ptám se jednadvacetiletého Lukáše, dnes již juniorního grafického designéra na plný úvazek. „Začátek něčeho nového a neprobádaného,“ odpovídá a má pravdu. V říjnu roku 2021 uplynul rok od chvíle, kdy na půlroční grafickou stáž do jedné mediální firmy nastoupili první dva lidé na spektru.

V Praze jsou speciální zaměstnanecké programy pro lidi s autismem čím dál častější, ale s nabídkou stáže jsem se setkala poprvé. Šlo o zcela unikátní příležitost. Účastníci nejenže dostali šanci zdokonalit se v oboru, který je zajímá, ale byli i finančně ohodnoceni. Cílem stáže bylo také zprostředkovat zkušenost s každodenní pracovní povinností, i když zatím na zkrácený úvazek. Na začátku bylo dvoukolové výběrové řízení. Nejdříve byl posuzován profil zájemce na základě jeho životopisu a pak probíhaly osobní pohovory, kde rozhodovaly ani ne tak předchozí zkušenosti, ale spíše zájem, nadšení pro obor a chuť pracovat v malé skupině dalších lidí s autismem. Více zde.

Další články

Prevence šikany: co můžeme udělat společně

Prevence šikany: co můžeme udělat společně

Šikana je vážný a stále přítomný problém, který postihuje nejen děti, ale i dospělé. Nejčastěji se objevuje ve školním prostředí, kde má devastující vliv nejen na oběti, ale i na svědky a celkovou atmosféru ve třídě. Ať už jde o fyzické násilí, psychickou manipulaci,...

Dítě s PAS v základní škole – Motivace a hodnocení u dítěte s PAS

Dítě s PAS v základní škole – Motivace a hodnocení u dítěte s PAS

Při výchově a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra využíváme principů strukturovaného učení. Metodika strukturovaného učení vychází z programu péče a vzdělávání dětí s autismem a dětí s příbuznými problémy v komunikaci TEACCH® (Treatment and Education of...