Logopedie u dětí s poruchou autistického spektra
Datum: 10. 6. 2022

Logopedická terapie u dětí s autismem je náročná činnost, pro kterou je nutné mít odborné znalosti i osobnostní předpoklady. Celou terapii znesnadňují narušené sociálně-emoční dovednosti dítěte, které se podílejí na každodenním spontánním učení již od batolecího věku. Učení pomocí nápodoby a sdílené pozornosti je nejpřirozenější cestou k novým dovednostem. U dětí s autismem takto přirozeně učení nefunguje, spontánní a přirozeně probíhající proces učení je narušený. Pro rozvoj komunikace je klíčové zahájit logopedickou intervenci včas – v období plasticity dětské centrální nervové soustavy. Více zde.

Další články

Prevence šikany: co můžeme udělat společně

Prevence šikany: co můžeme udělat společně

Šikana je vážný a stále přítomný problém, který postihuje nejen děti, ale i dospělé. Nejčastěji se objevuje ve školním prostředí, kde má devastující vliv nejen na oběti, ale i na svědky a celkovou atmosféru ve třídě. Ať už jde o fyzické násilí, psychickou manipulaci,...

Dítě s PAS v základní škole – Motivace a hodnocení u dítěte s PAS

Dítě s PAS v základní škole – Motivace a hodnocení u dítěte s PAS

Při výchově a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra využíváme principů strukturovaného učení. Metodika strukturovaného učení vychází z programu péče a vzdělávání dětí s autismem a dětí s příbuznými problémy v komunikaci TEACCH® (Treatment and Education of...