Logopedická terapie u dětí s autismem je náročná činnost, pro kterou je nutné mít odborné znalosti i osobnostní předpoklady. Celou terapii znesnadňují narušené sociálně-emoční dovednosti dítěte, které se podílejí na každodenním spontánním učení již od batolecího věku. Učení pomocí nápodoby a sdílené pozornosti je nejpřirozenější cestou k novým dovednostem. U dětí s autismem takto přirozeně učení nefunguje, spontánní a přirozeně probíhající proces učení je narušený. Pro rozvoj komunikace je klíčové zahájit logopedickou intervenci včas – v období plasticity dětské centrální nervové soustavy. Více zde.
Kamishibai a biblioterapie u studentů střední školy (aneb Když příběhy pomáhají)
Webinář je zaměřen na propojení tradičního japonského divadla Kamishibai s metodou biblioterapie, tedy terapeutického využití příběhů. Webinář vám odpoví na otázky, jak na Kamishibai reagují studenti střední školy, jaké příběhy a v jaké podobě lze u nich využívat....