Logopedická terapie u dětí s autismem je náročná činnost, pro kterou je nutné mít odborné znalosti i osobnostní předpoklady. Celou terapii znesnadňují narušené sociálně-emoční dovednosti dítěte, které se podílejí na každodenním spontánním učení již od batolecího věku. Učení pomocí nápodoby a sdílené pozornosti je nejpřirozenější cestou k novým dovednostem. U dětí s autismem takto přirozeně učení nefunguje, spontánní a přirozeně probíhající proces učení je narušený. Pro rozvoj komunikace je klíčové zahájit logopedickou intervenci včas – v období plasticity dětské centrální nervové soustavy. Více zde.
Chci se stát asistentem pedagoga. Jak na to? Jaké jsou pracovní podmínky asistentů pedagoga?
Kde začít? Co je potřeba splnit? Být asistentem pedagoga neznamená jen „pomáhat“ ve třídě – je to role vyžadující notnou dávku trpělivosti, empatie a všímavosti k detailům. Ideální uchazeč by se měl umět podívat na svět dětskými očima, dále by měl ovládat schopnost...