Mnoho dětí se musí vyrovnávat s tím, že úroveň jejich vývoje je díky okolnostem pomalejší. Je samozřejmě náročné určovat, co je vlastně „normou“ od které se odvíjí očekávání rodičů a pedagogů. Obecně se mezi děti se speciálními potřebami, řadí děti s nějakým znevýhodněním ať již zdravotním nebo dané opožděnějším vývojem např. motorika, řeč, nebo děti s ADHD (hyperaktivitu), ADD (poruchu soustředění), Aspergerův syndrom či další poruchy autistického spektra. Více zde.
Co bych si bývala přála o autismu vědět dřív
Občas mě napadá, že jsem některé věci související s autismem měla vědět dřív. Kdybych je totiž věděla, tak bych se dost pravděpodobně mnohem méně trápila. Asi by mě, zejména v začátcích s diagnózou, svíral trochu menší strach. Jenže uspěchat se nedá nic a cesta k...