Blog Hravé knihy
Datum: 15. 6. 2022

Srdíčkové básničky jsem pro vás namalovala a napsala proto, aby vaše děti měly možnost se rozvíjet a vzdělávat hravě. Jsou již vyzkoušené nejen v rodinách, ale i ve školkách, za což jsem opravdu moc ráda.

Přiznám se, že jsem je původně vytvořila pro svoje dvě báječné děti s poruchou autistického spektra. Když dcerka ještě k tomu onemocněla diabetem prvního typu a málem nám tenkrát zemřela, rozhodla jsem se, že udělám vše proto, abych jim ten těžký start do života, co nejvíce usnadnila. Začala jsem tedy hodně studovat (učím se vlastně stále) a na základě toho pak vytvořila systém básniček, který se ukázal jako jediný v České republice.

Tenkrát jsem potřebovala vyřešit hlavně jemnou motoriku, komunikační schopnosti-výslovnost, vyjadřování, slovní zásobu, dále pak soustředění. Věděla jsem, že jak děti porostou, tak budeme řešit i čtení s porozuměním a psaní. Použila jsem tedy v knize Genetickou metodu a napsala je tak, aby byly informativní, vtipné a hlavně pravdivé. To nám umožnilo se ke knize po čase zase vrátit. A opravdu nám to funguje. Více zde. 

Další články

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

Respektující výchova je pojem, který se čím dál častěji skloňuje a mnohokrát jsem se setkala se zmatením, co že to vlastně je? Jaká pravidla má a jestli vůbec nějaká má? Když po dítěti něco chci, už nejsem respektující? Více zde.

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Proč konzultovat se školním speciálním pedagogem? Spolupráce se školním speciálním pedagogem přináší řadu výhod: Umožňuje Vám lépe porozumět potřebám žáků, aniž byste museli sami investovat čas do zevrubného seznámení s konkrétní poruchou či vadou. Získáte doporučení...

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Představte si následujicí situaci: Děti sedí v kroužku a paní učitelka drží obrázek stromu. „Co vidíte?“ ptá se. Jeden chlapec odpoví „strom“, druhé dítě dodá „větve“, třetí překvapí slovy „koruna stromu“. Stejný obrázek, ale každé dítě použilo jiný výraz. Tento...