Blog plavce Jana Holuba
Datum: 15. 6. 2022

Ahoj všem,

jmenuji se Honza Holub, je mi 21 let a od narození jsem autista. Mentálně budu celý život malým dítětem a nikdy nebudu schopen žít samostatně a postarat se sám o sebe.

Od malička rád sportuji i přesto, že mne mé postižení dost omezuje. Už jako malé dítě jsem velmi dobře reprezentoval školu na různých sportovních akcích. Ve 14 letech jsem se začal věnovat hlavně plavání v SO UNO. V necelých 16 letech jsem poprvé závodil na MČR mentálně postižených plavců v Liberci a do dnešního dne mám již na svém kontě 12 titulů mistra ČR. V roce 2018 jsem se poprvé účastnil MČR v paraplavání ( tedy s plavci s různým typem postižením) pořádáném SK Kontakt Brno a hned po něm jsem začal v témže klubu trénovat 2x týdně a 1x týdně v SO UNO Ústí nad Orlicí.  Což se prakticky okamžitě začalo projevovat i na dosažených výsledcích.

Od dubna 2019 jsem přidal na trénincích na 4x týdně a od června jsem 6x týdně v bazénu, abych se dostal na současných cca 11 a více hodin mokrých tréninků týdně a k tomu ještě 7x týdně posiluji. 5x týdně jezdím za doprovodu rodiny na tréninky do 100km vzdáleného Brna a 2x týdně trénuji v bazénu v rodném Ústí nad Orlicí. Zvýšení tréninků se projevilo na výkonech i umístění v Česko-slovenském poháru.

Umím všechny plavecké způsoby, ale zatím je mou hlavní disciplínou kraul. Nejméně ovládám prsa, protože mám omezený pohyb v lýtkových svalech, tudíž mám problém s prsovými kopy. Ovládám i znak a do budoucna to vypadá, že hlavním způsobem se stane motýlek. Více zde.

Další články

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

Respektující výchova je pojem, který se čím dál častěji skloňuje a mnohokrát jsem se setkala se zmatením, co že to vlastně je? Jaká pravidla má a jestli vůbec nějaká má? Když po dítěti něco chci, už nejsem respektující? Více zde.

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Proč konzultovat se školním speciálním pedagogem? Spolupráce se školním speciálním pedagogem přináší řadu výhod: Umožňuje Vám lépe porozumět potřebám žáků, aniž byste museli sami investovat čas do zevrubného seznámení s konkrétní poruchou či vadou. Získáte doporučení...

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Představte si následujicí situaci: Děti sedí v kroužku a paní učitelka drží obrázek stromu. „Co vidíte?“ ptá se. Jeden chlapec odpoví „strom“, druhé dítě dodá „větve“, třetí překvapí slovy „koruna stromu“. Stejný obrázek, ale každé dítě použilo jiný výraz. Tento...