Nejlépe si obvykle rozumíme s tím, kdo používá stejný jazyk jako my. Jazyk, který jsme se museli nejdřív naučit. Jako malé děti jsme byli po dlouhou dobu vystaveny působení slov a řeči našeho okolí a díky tomuto “dlouhodobému tréninku” jsme také sami začali mluvenou řeč používat. Chceme-li někoho naučit psát, ukážeme mu písmena a píšeme s ním, znakový jazyk se učí znakováním. Stejně jsou na tom děti s potřebou alternativní komunikace a nejlepší, co pro jejich rozvoj můžeme udělat, je začít komunikovat jejich jazykem – jazykem symbolů. Více ZDE.
Rodičovství s ádehádětem? Více úsilí, méně výsledků
Rodiče dětí s ADHD často čelí kritice nebo nedorozumění ze strany ostatních, kteří si mohou mylně myslet, že problematické chování dítěte je výsledkem špatné výchovy. Přitom vynakládají obvykle mnohem více energie než rodiče neurotypických dětí. Bohužel to ale není...