Zeman znovu kritizoval začleňování dětí s handicapem do běžných škol, s nímž dlouhodobě nesouhlasí. „Inkluze zavedla do našeho systému takzvané asistenty, kteří ruší vyučování a působí neorganicky v jakékoliv třídě… Inkluze byla hloupý experiment. Pokud se vám podaří dosáhnout toho, aby se na tomto poli situace změnila, budu rád,“ řekl prezident. Míní, že handicapované dítě může uspět ve speciální škole, kde „bude v něčem první, bude mít radost ze života“. V běžných školách podle hlavy státu pocit úspěchu postižené dítě nezažije, a naopak bude zažívat šikanu.
Nový ministr podotkl, že napřed se musí získat tvrdá data, jakým způsobem inkluze funguje. „Budu rád, když nastavíme jakoukoliv spolupráci s asistenty v rámci nějaké formy inkluze tak, aby byla v zájmu dětí,“ uvedl také s tím, že výhrady ale chápe. „Je celá řada modalit o tom, jak má nebo nemá fungovat. Otázka je, jak je to prováděno. Bude potřeba zjistit, kde jsou problémy, a podle toho ten systém uzpůsobovat,“ dodal. Více zde.
Co bych si bývala přála o autismu vědět dřív
Občas mě napadá, že jsem některé věci související s autismem měla vědět dřív. Kdybych je totiž věděla, tak bych se dost pravděpodobně mnohem méně trápila. Asi by mě, zejména v začátcích s diagnózou, svíral trochu menší strach. Jenže uspěchat se nedá nic a cesta k...