Nápady na volnočasové aktivity pro handicapované děti
Datum: 13. 7. 2022

Národní institut dětí a mládeže v rámci projektu Klíče pro život zjišťoval, jaké jsou možnosti dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v oblasti volnočasových aktivit. Ukázalo se, že problém je spíše v informovanosti rodičů, kteří mnohdy ani nezkusí běžný zájmový kroužek a rovnou vyhledávají specializovaná zařízení. Přitom se často tyto děti skutečně mohou zařadit mezi děti bez handikepu a navštěvovat zájmový kroužek v místě bydliště. Pokud se jedná o těžší postižení, pak je na místě využití konkrétních pomůcek, kterých je již na trhu dostatek a díky kterým i vozíčkář může jezdit na kole, boxovat, hrát bocciu, rugby a účastnit se i dalších sportů, dokonce na vrcholové úrovni. Více zde.

 

Další články

5 otázek pro Markétu Závěrkovou

5 otázek pro Markétu Závěrkovou

Psychoterapeutka, lektorka, supervizorka. A taky autorka, jejíž publikace pravidelně vydáváme. To všechno je Markéta Závěrková. Dlouhodobě se zabývá poruchou ADHD a my jsme si pro Markétu přichystali 5 otázek — o ADHD, o knihách i o ní samotné. ​Více...

Dyslektik a knihomol? Zjistěte, jak najít cestu ke čtení

Dyslektik a knihomol? Zjistěte, jak najít cestu ke čtení

Číst? Pro spoustu dětí a dospělých s dyslexií často nepříjemná představa. Zatímco někdo louská jednu knihu za druhou, lidé s dyslexií mnohdy nečtou vůbec. „Dokonce si neumí představit, že by čtení mohla být zábava a odpočinek. Čtení je pro ně dřina,“ říká Lenka...

Mise dyslexie – buď hrdina a zdolej svého pana D!

Mise dyslexie – buď hrdina a zdolej svého pana D!

Mezi odborníky se někdy mluví o tom, že dyslexie, potažmo specifické poruchy učení obecně, může být pro člověka dar „vidět věci jinak“. Povídejte o tom někomu, kdo se denně učí, dokončuje práci ze školy ještě doma po škole, nebo rodičům, kteří věnují svému dítěti...