Raný věk (tedy od narození asi přibližně do 3 let) a navazující doba předškolního věku jsou velmi důležité pro vytvoření dobrých stimulačních podmínek důležitých pro psychomotorický vývoj dítěte se ZP. Tento věk je velmi důležitý, protože v žádném jiném věku nedochází k tak rychlému vývoji dítěte a k relativně dobré možnosti tvorby kompenzačních mechanismů v závislosti na druhu a stupni zdravotního postižení dítěte. Rodičům a jejich dětem se zdravotním postižením je poskytována zdravotnická péče. Dítě se zdravotním postižením však potřebuje speciální péči nutnou pro optimální vývoj dítěte. Více zde.
RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE
Respektující výchova je pojem, který se čím dál častěji skloňuje a mnohokrát jsem se setkala se zmatením, co že to vlastně je? Jaká pravidla má a jestli vůbec nějaká má? Když po dítěti něco chci, už nejsem respektující? Více zde.