Láska ve spektru
Datum: 27. 7. 2022

V dokumentární sérii z dílny Netflix sledujeme příběhy několika aktérů, které kromě poruchy autistického spektra spojuje také touha najít lásku a životního partnera. Při seznamování a randění musí čelit překážkám a obtížnostem, které jsou jejich handicapem ještě umocněny, ať už jde o problémy s komunikací, ostych či chybějící zkušenosti se vztahy. Pro mnoho z nich znamená hledání ideálního protějšku vystoupení ze své komfortní zóny, učení se novým sociálním dovednostem, překonání úzkosti či lepší poznání sebe samotných. I proto je pro ně důležitá neutuchající podpora jejich rodin, které na pozadí jednotlivých epizod vystupují. Cenné jsou rady od odborné poradkyně Jodi, která mladé dospělé učí „zásadám“ randění a seznamování se. Divák je také svědkem příběhů dvou párů, kterým se jejich cesta za vysněným protějškem naplnila, spokojeně žijí v partnerském životě a jsou inspirací pro další lidi na spektru. Jednotlivé díly jsou lehce protknuty fakty o poruchách autistického spektra, nechybí v nich porozumění i citlivé, ale realistické zachycení každodenního života člověka na spektru se všemi zvláštnostmi a specifiky, která k PAS patří. Více zde. 

Další články

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE

Respektující výchova je pojem, který se čím dál častěji skloňuje a mnohokrát jsem se setkala se zmatením, co že to vlastně je? Jaká pravidla má a jestli vůbec nějaká má? Když po dítěti něco chci, už nejsem respektující? Více zde.

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Školní speciální pedagog: Partner učitele na 1. stupni ZŠ

Proč konzultovat se školním speciálním pedagogem? Spolupráce se školním speciálním pedagogem přináší řadu výhod: Umožňuje Vám lépe porozumět potřebám žáků, aniž byste museli sami investovat čas do zevrubného seznámení s konkrétní poruchou či vadou. Získáte doporučení...

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Slovní zásoba. Jak podpořit rozvoj slov u dětí?

Představte si následujicí situaci: Děti sedí v kroužku a paní učitelka drží obrázek stromu. „Co vidíte?“ ptá se. Jeden chlapec odpoví „strom“, druhé dítě dodá „větve“, třetí překvapí slovy „koruna stromu“. Stejný obrázek, ale každé dítě použilo jiný výraz. Tento...