Nedávejte do hrobu motýla živého: Příběhy lidí s autismem – publikace
Datum: 27. 7. 2022

Soubor téměř čtyřicítky příběhů vyprávěných rodiči a sourozenci dětí s poruchou autistického spektra či samotnými dospělými s touto diagnózou. Jednotlivá vyprávění jsou doplněna komentáři odborníků, proložená literárními a výtvarnými dílky dětí i dospělých a řadou fotografií. Příběhy byly do knihy vybírány tak, aby tvořily co nejpestřejší mozaiku různých pohledů, názorů, postojů i zkušeností lidí, kteří mají co do činění s autismem. V knize tak najdeme nejen vyprávění rodičů, kteří výchovu svého dítěte berou jako poslání, ale i příběhy matek, které přes veškerou mateřskou lásku a dlouhé roky péče neshledávají na diagnóze autismu nic, za co by mohly děkovat. V řadě příběhů nechybí humor, dokonce ani ten černý, který dokládá, že s autismem se dá vyrovnávat různým způsobem.  Část knihy je věnována obecným informacím o autismu a nejčastějším mýtům, které o autismu panují nejen v laické, ale i odborné veřejnosti. „Příběhy lidí s autismem nevyšly proto, aby nabídly řešení, ale něco ještě cennějšího – osobní prožitky… Rodiny dětí s autismem mají život mnohem těžší, než si běžný člověk dokáže představit.“  Více zde.

Další články

HIPOTERAPIE

HIPOTERAPIE

Terapie využívající hřbet koně trvá u jedinců s pohybovými deficity (DMD, SMA, CMP, RS, MO,....) přibližně v rozsahu 20 až 30 minut pod vedením fyzioterapeuta. Uvedená terapie používá především protahovací či relaxační cviky prováděné z koňského hřbetu, jež vede k...

Neurovývojová stimulace – informace

Neurovývojová stimulace – informace

Cílem popisované terapie je zmírnit projevy/odstranit přetrvávající primární reflexy, které v průběhu dětského vývoje nebyly stále nahrazeny dokonalejšími mozkovými funkcemi. S přetrvávajícími primárními reflexy se setkáváme nejčastěji u jedinců s neurologickými...

Senzorická integrace – informace

Senzorická integrace – informace

Senzorická integrace je metoda, jež pomáhá s optimálním zpracováním smyslovým podmětů. Správné zpracování smyslových podmětů pomáhá jedinci s vykonáváním běžných denních aktivit (hra, běžné denní činnosti, sebeobsluha, školní dovednosti,....). Popisovaná metoda pomáhá...