Příčiny nebo následky?
Datum: 3. 8. 2022

Sama si u sebe všímám, že čím více problémů a diagnóz mám, tím těžší je tento spletenec rozmotat. Což je logické. Když máte jeden provázek (jeden problém či diagnózu), víte, kde je jeho začátek a kde je jeho konec. Když máte dva nebo tři provázky, nebude trvat moc dlouho, než je od sebe oddělíte a zjistíte, který je který, kde začínají a kde končí. Ale když máte nespočet provázků zamotaných do jednoho klubka, je to pěkný zmatek. A když tenhle velmi zamotaný zmatek přinesete k lékaři, je možné, že jej také bude mít problém rozmotat. A že na prvních pár pokusů nerozmotá nic anebo to ještě více zauzluje, či že konec provázku si splete se začátkem. Více zde.

Další články

Svaly, do toho! Jak oromotorické schopnosti ovlivňují řeč dětí

Svaly, do toho! Jak oromotorické schopnosti ovlivňují řeč dětí

Vyplazovat rovně jazyk. Zvednout ho ke špičce nosu. Tvarovat pusu do všemožných pozic. Na první pohled bláznivá cvičení, jenže právě tyto postupy můžou zásadně přispět ke správnému vývoji řeči u dětí i dospělých. Posilují svaly, které potřebujeme pro kvalitní...

Komunikace v praxi. Co je pragmatická jazyková rovina?

Komunikace v praxi. Co je pragmatická jazyková rovina?

Představte si děti, které si hrají na obchod. „Já budu prodávat zmrzlinu!“ vykřikne Terezka a hrdě si stoupne za improvizovaný stánek. „Já chci dvě jahodové!“ odpoví Filip a podává imaginární peníze. Mezitím se připojí Kuba a zeptá se: „Můžu si koupit čokoládovou?“...