…“Z kusých informací, které máme k dispozici, vyplývá, že počty asistentských pozic, o nichž se uvažuje, by znamenaly dramatické snížení počtu asistentů ve školách, a to zejména v malých školách, které mají často zařazeno velké procento dětí s potřebou podpory. Samozřejmě chápeme ekonomické přínosy takového postupu (na školách by již s nárůstem počtu inkludovaných dětí nepřibývali další asistenti) a přínos parametrizace pro stabilitu profese asistenta pedagoga, upozorňujeme však, že jakákoliv parametrizace je v rozporu s individualizací jako základním pilířem moderní pedagogiky, s programovým prohlášením vlády a platnou právní úpravou. Školský zákon v § 16 totiž zakotvuje právní nárok dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na poskytnutí takových podpůrných opatření (tj. mimo jiné i podporu asistenta pedagoga), která potřebují ke svému vzdělávání.“...
Rodičovství s ádehádětem? Více úsilí, méně výsledků
Rodiče dětí s ADHD často čelí kritice nebo nedorozumění ze strany ostatních, kteří si mohou mylně myslet, že problematické chování dítěte je výsledkem špatné výchovy. Přitom vynakládají obvykle mnohem více energie než rodiče neurotypických dětí. Bohužel to ale není...