Aleš a Matěj jsou velcí kamarádi, a když se u nich ve třídě ztratí tablet, rozhodnou se jej stůj co stůj najít. Do pátrání se zapojí i jiné děti ze školy a společně pomalu rozmotávají příběh toho, kdo jaký je, co kdo vlastně potřebuje a umí, proč každému z nás jde něco jiného a baví ho odlišné věci. Každý jsme jiný. Někdo má modré oči, další zase hnědé, a někdo možná nevidí, neslyší nebo úplně nerozumí všemu, co mu chceme říct. Další děti mohou mít potíže s pohybem nebo s učením. Přesto z nás mohou být kamarádi. Čtivá kniha objasňuje dětským jazykem nejrůznější postižení a ukazuje, že leckteré nesnáze lze překonat nebo je aspoň zmírnit. Více zde.
RESPEKTUJÍCÍ VÝCHOVA A KOMUNIKACE
Respektující výchova je pojem, který se čím dál častěji skloňuje a mnohokrát jsem se setkala se zmatením, co že to vlastně je? Jaká pravidla má a jestli vůbec nějaká má? Když po dítěti něco chci, už nejsem respektující? Více zde.