..“v Bukovi se dotýkáte dalšího citlivého tématu, a to autismu. Inspiroval vás nějaký konkrétní příběh?
To ani ne, ale při práci na jiných projektech jsem potkala neskutečně nadané a inspirující lidi, kteří se na ploše autistického spektra pohybují. Ovšem ono vlastně vůbec nejde o to kdo, kdy a proč. Myslím si, že určitý druh autismu je v každém z nás, jen ta míra se různí. Pro autistu je těžké vnímat situace z jiného pohledu než z toho vlastního. Empatie je pro něj velmi složitá. Stejně jako pozice v dnešní společnosti, ve které se sice všichni snaží být jedineční, ale zároveň se bojí být jiní… Už při psaní scénáře jsem spolupracovala se specialistkou na autismus, s paní doktorkou Magdalénou Ryšánkovou, která pak vedla Marthu Issovou k tomu, aby se z ní stala filmová Terezka. Nicméně si myslím, že velká část Terezky je Martha – tedy ta část její osobnosti, kterou pustila na chvíli ke kormidlu. Přijďte se podívat do kina a uvidíte.“…Více zde.
Kamishibai je forma tradičního japonského pouličního divadla. Jednotlivé příběhy jsou namalovány či natištěny na velkých papírových kartách, které se postupně přehazují v dřevěném rámu evokujícím divadelní scénu, a jsou doprovázeny popisováním děje z úst jednoho, hlavního vypravěče.
Kamishibai je forma tradičního japonského pouličního divadla. Jednotlivé příběhy jsou namalovány či natištěny na velkých papírových kartách, které se postupně přehazují v dřevěném rámu evokujícím divadelní scénu, a jsou doprovázeny popisováním děje z úst jednoho,...